2009-08-21

Bron: FlandersBest

Duotecno domotica, systeemintegratie en totaalconcepten

Duotecno is fabrikant van modules voor het sturen van verlichting, verwarming, geschakelde stopcontacten, audio, video, alarm,...

Een eigen ontwikkelingsdienst zorgt ervoor dat het systeem compatibel is met de nieuwste technieken op de markt. Het gebruiksgemak voor de bewoner of hotelbezoeker staat hierbij steeds voorop.

Historiek
In 2002 besloten Burt Eeckhout en Peter Gitsels om onder de naam Duotecno verder te bouwen op een bestaand systeem dat reeds geruime tijd zijn degelijkheid had bewezen. Het snelste, en meest stabiele protocol ter wereld, Can-bus, vormt de basis voor de Duotecno domotica toepassingen.
In de afgelopen jaren kwamen daar heel wat ontwikkelingen bij die er mee voor zorgden dat Duotecno één van de grootste spelers werd in de Belgische markt van systeemintegratie en totaalconcepten.
Sinds 2008 richt Duotecno als fabrikant ook zijn pijlen op het buitenland, met al een aantal mooie samenwerkingen als resultaat.

Troeven
De grootste troef van Duotecno is, naast de snelheid en stabiliteit, ongetwijfeld het modulair systeem. Gezien de constante ontwikkeling in alle aanverwante gebieden zoals verlichting, HVAC, audio en video,.. zijn veel domotica systemen al verouderd wanneer ze geplaatst zijn.
Een Duotecno installatie echter kan men ten allen tijde veranderen, aanpassen of uitbreiden. Zo kunt u de domotica mee laten groeien met uw woning en met uw eigen leefsituatie.
Dit, en onze grote flexibiliteit in ontwikkeling en productie, maakt van Duotecno de ideale partner in deze razendsnel evoluerende markt.

In praktijk
Domotica en systeemintegratie hebben voornamelijk als doel om alle aanwezige technieken in en rond het huis op elkaar af te stemmen en de bediening ervan te vereenvoudigen.
Onze klanten hoeven bij het verlaten van hun woning niet van de thermostaat, via de lichtschakelaars en de geluidsinstallatie, naar de alarmcentrale te lopen om zich ervan te verzekeren dat alles uit staat en het alarm aan.
Het volstaat om bij het verlaten van de woning de 'alles-uit' sfeer te activeren, en het systeem doet al deze handelingen voor u. Of u nu wil TV kijken, een boek lezen of een feestje organiseren, alles heeft een eigen sfeer nodig. Verlichting, temperatuur en muziek worden aangepast aan uw activiteiten.

Hotelkamers
Om dezelfde flexibiliteit voor de hotelmarkt te kunnen aanbieden werd de 'Smartbox' ontworpen. Een all-in-one-module die per kamer kan geplaatst worden, met een link tussen de verschillende kamers en de receptie:
  • Installatiegemak: 1 makkelijk te monteren behuizing
  • Flexibel: uitgangen kunnen geconfigureerd worden op maat van het project
  • Duurzaam: dezelfde stabiele technologie van Duotecno
  • Uitbreidbaar: Nieuwe kamers kunnen nadien zonder problemen in het netwerk opgenomen worden.

De dimmers creëren een aangenaam en rustig gevoel in de kamer, en bovendien is alles zeer makkelijk te bedienen. Deze module biedt de betere hotels de mogelijkheid om zich op dit vlak te onderscheiden. De hotelmanager kan door het gebruik van de 'sferen' zijn gasten echt welkom heten in hun kamer.

Borne extérieure vidéophone avec biométrie